Wednesday, November 3, 2010

~Interview yang amat haru~

After interview td, trus rase pusing satu dunia.. adoi... penat perah otak~ hoho..mcm Shell nye interview jek.. padahal unit makmal je pun.. adeh..

Interview td ade 3 sesi, sesi satu ; exam ala-ala mcm essay which is IN-TRAY question. Ade banyak benda kene serap, kene baca dalam 1 jam, anggap diri ni mcm Residen, de dalam 10-12 letter, memorandum pasal pembangunan bahagian seri kenyalang, yang terletak di bandar Khatulistiwa di negara Merdeka.. (adoi).. 
then de 3 soalan, 

i. Describe about bahagian Seri Kenyalang in short term n long term.
ii. What is your business plan for bahagian Seri Kenyalang?Why?
iii.what will u do in a few time if u is the Residen at bandar Seri Kenyalang?Why? 

huhu, x pasal2 kene wat2 tau pasal residen, totally out of my study selama 3 hari ini, adeh... huhu. memang Haru Haru Haru..

Pastu after sejam,masuk pulak ke bilik interview I, de la 2 orang penemuduga umur dalam 30-40an gtu la, 
interview ni pasal personal detail, so promosi diri r tym kat cni..  then tym interview tu, salah sorang tu mcm memandang rendah je pasal kredibiliti aku untuk jawatan tu, 'awak ni cantik, lembut, dapat ke klu sy suruh awak panjat tower yang tinggi2 mcm kat tmpt construction tu, sanggup x????sy pantang klu org saya suh wat keje mcm tu, wat2 manje xnak, jerit2 la..  klu suh awak masuk dalam paya nak x??? tido 24 hours kat opis sanggup x????? tu leh ler tahan lg, then yg soalan ntah pa pe, ' awk de boyfren x? 2 kali dier tnye, aku wat no komen.. haha.. x pecaye le tu.. (kih2.. agak menipu sket kat ctu tp HARUSSSS pe.. hehe).. 

Then sesi ke-3.. ouchhhh.. time ni rase dup dap..bile aku senyap, dorang pun senyap, rase2 klu cicak kentut pon dpt donga eh.. hahaha..  ni presentation utk essay tym exam 1 td... huh, asyik2 WHY???? WHY???? HOW???? tension ooo... mule2 semangat aku jawab, dah lame2 asyik 'why, why and why je, suare aku pun jadi longlai da.. nak jawab pun rase ahhh.. lantak la korang nak pk pe.. huhu...

Antara soalannye, tanye imej kepimpinan yg ko nak terapkan ca ne, pe masalah kerajaan dlm 15 tahun akan dtg, pe ko akan jadi dlm 15 years t.. mcm mane nak atasi masalah setinggan, masalah officer yang x berdisiplin.. huhu, yang pasti aku xtau sgt pasal govern neh.. isu2 dalaman neh, rase mcm jawapan aku standard dak U, skema jek..huhu.. no idea~

interview start kul 8 - 12.00pm.. sharp!

p/s :::: PUSINGGGG.. heee...


No comments:

Anak umur 2 tahun belum pandai bercakap?

Assalamualaikum dan Selamat Pagi Just want to share one important research daripada Pakar Terapi Ucapan anak saya, yang mana kanak-kanak y...